Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ...ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΟΙ ΝΕΟΙ!


Πάνω από 8.000 δολάρια είναι ο μέσος μηνιαίος μισθός πλοιάρχου και πρώτου μηχανικού σύμφωνα με έρευνα της Delloitte με τίτλο: «Πρόκληση για τον κλάδο- εξασφαλίζοντας ειδικευμένα πληρώματα στη σημερινή αγορά».

Η έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος 23 ναυτιλιακές εταιρείες, με έδρα την Ευρώπη, Βόρειο Αμερική, Μέση Ανατολή, Νότια Αφρική και Ασία, με ένα στόλο από 1.125 πλοία, αποκάλυψε ακόμη ότι περίπου το 45% των αξιωματικών και το 90% των πληρωμάτων παγκοσμίως προέρχεται από δύο χώρες, τις Φιλιππίνες και την Ινδία, ενώ ένα σημαντικό μερίδιο αποτελούν και τα πληρώματα που προέρχονται από χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τους μισθούς σύμφωνα με την έρευνα οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα την Ευρώπη καταβάλλουν κατά μέσο όρο μηνιαίο μισθό ύψους 8.750 δολάρια για τον πλοίαρχο, 6.432 δολ. για τον υποπλοίαρχο κ.λπ.

Για τον πρώτο μηχανικό καταβάλλουν 8.097 δολ, για τον δεύτερο μηχανικό 5.880 δολ κ.λ.π.. Ανάλογες είναι οι αμοιβές και στις εταιρείες που έχουν έδρα τη Νότιο Αφρική, Μέση Ανατολή και Ασία (περιοχή Ειρηνικού) ενώ πιο «γαλαντόμες» είναι οι εταιρείες με έδρα τη Βόρειο Αμερική. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μισθούς ιδιαίτερα υψηλούς σε σύγκριση με τα ισχύοντα στη στεριά ωστόσο τα αντικίνητρα είναι ακόμη ισχυρά για την προσέλκυση όλο και περισσότερων νέων στη θάλασσα, κυρίως από τις ανεπτυγμένες χώρες.

Ο αποχωρισμός από την οικογένεια και τους φίλους, η επιθυμία της νέας γενιάς να είναι διαρκώς κοινωνικά δικτυωμένη, η αντίληψη ότι η καριέρα στη ναυτιλία ταυτίζεται με μια ζωή στη θάλασσα καθώς και η πρόσφατη αρνητική δημοσιότητα που έχει συγκεντρώσει ο κλάδος εξαιτίας των περιβαλλοντικών ζητημάτων και της πειρατείας, είναι μεταξύ των παραγόντων που λειτουργούν αποτρεπτικά.

Με στόχο να προωθήσουν τη μεγαλύτερη προσφορά εξειδικευμένων ναυτικών, επιχειρήσεις και κυβερνήσεις χρειάζεται να καταστήσουν το επάγγελμα ελκυστικότερο.

Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται στην έρευνα, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να θεσπίσουν καινοτόμα κίνητρα και προγράμματα φορολογικών ρυθμίσεων, ενώ οι ναυτιλιακές εταιρείες, από την πλευρά τους, οφείλουν να αντιμετωπίσουν την αύξηση των αμοιβών και του κόστους των πακέτων κοινωνικής ασφάλισης.


Οι αξιωματικοί

Σε ό,τι αφορά την προέλευση των αξιωματικών, στις ευρωπαϊκές εταιρείες το 34% είναι από τις Φιλιππίνες, το 17% από την Ινδία και το 21% Ευρωπαίοι (χώρες της Δυτικής Ευρώπης). Επίσης ποσοστό 8% αποτελούν οι Βαλκάνιοι (Ρουμάνοι, Βούλγαροι, Κροάτες, κ.λπ.) όπως επίσης 8% οι Ουκρανοί και 2% οι Ρώσοι.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στις εταιρείες που έχουν έδρα άλλες περιοχές με βασική διαφοροποίηση τη σχετική μείωση του ποσοστού των Ευρωπαίων (13%) και την αύξηση του ποσοστού των Ινδών και Φιλιππινέζων.

Πηγή: Naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου