Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

ΜΑΧΑΙΡΙ ... ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ!

Με περικοπές δρομολογίων, μείωση ταχυτήτων στα πλοία και «δέσιμο» ορισμένων εξ αυτών, σχεδιάζουν να αντιμετωπίσουν την κρίση οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Το υψηλό κόστος καυσίμων και η μείωση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης δημιουργούν συνθήκες αδιεξόδου στον κλάδο, ο οποίος αναμένεται να ανακοινώσει για το 2010 ζημίες ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ.

Παράγοντες του κλάδου δεν κρύβουν στη «Ν» τους φόβους τους ότι το 2011 θα είναι ακόμη πιο δύσκολη χρονιά, καθώς το πετρέλαιο συνεχίζει την ανοδική του κίνηση, ενώ η γενικότερη οικονομική ύφεση μειώνει κάθετα την κίνηση.
πρόκειται για «ακινησία» και όχι για «κίνηση» ανέφερε χαρακτηριστικά στη «Ν» στέλεχος μεγάλης εταιρείας.

Τα καύσιμα είναι αυξημένα κατά 20% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ στα ταχύπλοα η αύξηση φθάνει στα 35%. Χθες, το καύσιμο των ταχύπλοων άγγιξε τα 650 ευρώ ο τόνος.

Έναρξη δρομολογίων για το ολοκαίνουργιο Blue Star Delos.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες και με τη μεταφορική κίνηση να είναι μειωμένη σε ορισμένες γραμμές κυρίως ενδονησιωτικές μέχρι και 20% δεν θεωρείται απίθανο να έχουμε και αποδρομολογήσεις πλοίων το επόμενο διάστημα. Ηδη όλες οι εταιρείες, αξιοποιώντας τον υποχρεωτικό ετήσιο δεξαμενισμό, εξαντλούν σχεδόν όλα τα περιθώρια που δίνει ο νόμος, ενώ δεν προχωρούν σε αντικαταστάσεις των πλοίων αυτών.

Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το «Νήσος Ρόδος» της Hellenic Seaways, που ήταν δρομολογημένο στα Δωδεκάνησα.
Θα μείνει εκτός δρομολογίων μέχρι τα μέσα Μαρτίου, που λήγει η περίοδος δεξαμενισμού του, χωρίς να αντικατασταθεί. Επίσης, από χθες, σταμάτησε τα δρομολόγιά του προς Χανιά και το «Blue Horizon» της Blue Star Ferries για τον ετήσιο δεξαμενισμό του. Σχεδιάζεται να επιστρέψει στη γραμμή τον προσεχή Μάρτιο.

Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Attica Group θα «κόψει» και το σαββατιάτικο δρομολόγιο Πειραιάς - Ηράκλειο, στο πλαίσιο περιορισμού του κόστους λειτουργίας.

Επίσης, στελέχη άλλων μεγάλων εταιρειών αποφεύγουν να δεσμευθούν για ορισμένα από τα δρομολόγια που πραγματοποιούσαν οι εταιρείες την προηγούμενη περίοδο, επισημαίνοντας ότι όλα θα επανεξετασθούν τον προσεχή Μάρτιο.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης, έχει συνδέσει την όποια λήψη μέτρων για την ακτοπλοΐα (π.χ. μείωση κρατήσεων υπέρ τρίτων) με την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με την ΠΝΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου