Τρίτη 12 Απριλίου 2011

ΑΝΑΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΔΟΚΙΜΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ TANKERS!



Deep Water Horizon


Ολοένα και περισσότερο απρόθυμοι είναι οι ναυλωτές και οι μεγάλες πετρελαϊκές στο να ναυλώσουν δεξαμενόπλοια μίας κάποιας ηλικίας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της αγοράς.


Σε αυτό διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο το ατύχημα του " DeepWater Horizon " που ναι μεν ήταν πλατφόρμα εξόρυξης ωστόσο έπληξε σημαντικά το όνομα των μεγάλων εταιρειών πετρελαίου, το οποίο τώρα θα προσπαθήσουν να αναστηλώσουν με κάθε τρόπο.


Όπως επισημαίνει ο Mark Williams της Braemar Seascope, πολλοί μεγάλοι ναυλωτές και εταιρείες πετρελαίου δέχονται δεξαμενόπλοια άνω των 15 ετών, μόνο εφόσον δεν υπάρχει άλλη λύση, ενώ η Total έχει θέσει τον πήχη στα 10.


Ήδη τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού άνω των 15 ετών, φαίνεται πως υποχρησιμοποιούνται, ιδίως στην τρέχουσα αδύναμη αγορά.


Η τάση αυτή θα οδηγήσει και στην μείωση του χρόνου απασχόλησης ενός δεξαμενόπλοιου στα 19 χρόνια, αφού οι πλοιοκτήτες θα είναι απρόθυμοι να δεσμευτούν για τα έξοδα ενός special survey στα 20 χρόνια, όταν δεν θα μπορούν καν να το πουλήσουν αν χρειαστεί, αφού και οι τράπεζες είναι πλέον εντελώς απρόθυμες να χρηματοδοτούν αγορά γηρασμένου τονάζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου