Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

"ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ" ΛΙΒΥΗ

Μπορεί να έφυγαν επτά πλοία για τη Λιβύη ωστόσο το κενό δεν φάνηκε στην εξυπηρέτηση των γραμμών της Αδριατικής και του Ηρακλείου.

Η «επιχείρηση Λιβύη» της ελληνικής ακτοπλοΐας πέραν των σημαντικών εσόδων που αποφέρει στις τρεις εταιρείες που ναύλωσαν πλοία για την επιχείρηση απεγκλωβισμού δεκάδων χιλιάδων πολιτών από την αφρικανική χώρα, ανέδειξε και μία άλλη πτυχή, αυτήν της υπερπροσφοράς χωρητικότητας στις γραμμές της Αδριατικής, σύμφωνα με κύκλους της ακτοπλοΐας.

Σε ό,τι αφορά την επιχείρηση απεγκλωβισμού εκτιμάται ότι τα έσοδα που θα εισρεύσουν στα ταμεία των τριών ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών: ΑΝΕΚ, Hellenic Seaways, Minoan Lines που έχουν ναυλώσει τα πλοία τους για τη μεταφορά των εγκλωβισμένων πολιτών κυρίως Κινέζων στη Λιβύη, θα ανέλθουν στα 15 εκατ. ευρώ.

Οι τρεις εταιρείες έχουν διαθέσει συνολικά επτά πλοία τους για τη μεταφορά πολιτών από τη Λιβύη.

Ειδικότερα η ΑΝΕΚ έχει ναυλώσει τα επιβατηγά πλοία: Hellenic Spirit, Olympic Champion και Ελευθέριος Βενιζέλος. Η HSW ναύλωσε τα: Express Santorini και Νήσος Ρόδος και οι Μινωικές Γραμμές ναύλωσαν το Knossos Palace και το Europa Palace.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς για ναύλο επτά ημερών, στα ταμεία της ΑΝΕΚ αναμένεται να εισρεύσουν περισσότερα από 6,5 εκατ. ευρώ, στην HSW περί τα 3,5 εκατ. ευρώ και στο ταμείο των
Μινωικών Γραμμών περί τα 4 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη ανά πλοίο υπολογίζονται στα 150.000 ευρώ την ημέρα.

Πρόκειται για μία σημαντική ένεση ρευστότητας, κυρίως, για την ΑΝΕΚ και δευτερευόντως για τις άλλες δυο εταιρείες.

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιχείρηση απεγκλωβισμού μπορεί να διαρκέσει πολύ περισσότερες ημέρες, καθώς νέες σχετικές αιτήσεις για ναυλώσεις καταφθάνουν καθημερινά στα γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Δεν αποκλείεται μάλιστα όπως αναφέρουν εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών κύκλων να απαιτηθούν μέχρι και δύο μήνες για την ολοκλήρωση της επιχείρησης απεγκλωβισμού ξένων υπηκόων από τη Λιβύη.

Τα έσοδα αυτά θα καλύψουν ένα μέρος της «χασούρας» που έχουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, λόγω πτώσης της ζήτησης στις τακτικές γραμμές και του κόστους του πετρελαίου. Ωστόσο η «επιχείρηση Λιβύη» αναδεικνύει για τους παρακολουθούντες στενά τα ακτοπλοϊκά δρώμενα και μία άλλη πτυχή.
Αυτή τη στιγμή από τις γραμμές της Αδριατικής λείπουν δυο πλοία (η ΑΝΕΚ αντικατέστησε στη γραμμή της Αγκόνας τα δυο πλοία με το «Αριάδνη») ενώ ένα πλοίο λιγότερο είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου