Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

ΣΤΟ 7% ΑΥΞΗΘΗΚΕ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ


Κατά 7% αυξήθηκε η χωρητικότητα στα Containers το 2011 σύμφωνα με τους αναλυτές της Alphaliner, με δυναμικότερη μεγένθυνση αυτή των κινεζικών εταιρειών.

Στην έκθεση αναφέρεται πως Cosco και China Container Lines, ενίσχυσαν την μεταφορική τους δυναμικότητα κατά 20%, ενώ η δύο νεοεισελθούσες στον κλάδο εταιρείες η Hainan και η Grand China Shipping κατά 61% και 42% αντίστοιχα με την χωρητικότητα τους ωστόσο των δύο τελευταίων να είναι πολύ μικρή ακόμη.

Συνολικά πάντως η χωρητικότητα όλων των κινεζικών εταιρείων δεν ξεπερνά το 1,3 εκ. teu που είναι σαφώς χαμηλότερο από αυτήν της ηγέτιδας του κλάδου Maersk που βρίσκεται μετά από αύξηση 18% στα 2,5 εκ. teu.

Από τους υπόλοιπους κολοσσούς, η MSC αύξησε την μεταφορική της ικανότητα κατά 4% στα 2,1 εκ. teu, και η CMA CGM κατά 11 % στα 1,3 εκ. teu , ενώ το 2011 έκλεισε με αυξημένη χωρητικότητα για τις Hapag Lloyd, APL, MOL, Hamburg Sud, NYK, Evergreen και Yang Ming. Ωστόσο υπήραξν και αυτές που λόγω της κακής αγοράς, προτίμησαν να περιορίσουν την μεταφορική τους ικανότητα,.

Μεταξύ αυτών η χιλιάνικη CSAV που μείωσε την δύναμη της κατά 35%, ενώ σε μείωση προέβησαν η ισραηλινή ZIM και η νοτιοκορετική Hanjin. Αξιοσημείωτη επίσης είναι και η έξοδος από τα containers της μαλαισιανής MISC.

Οι 19 μεγάλοι πάντως αύξησαν το μερίδιο τους στην παγκόσμια μεταφορική χωρητικόητα από 83,1% το 2010 στο 84,2% το 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου